Svan Care AB

Inköpskoordinator

Kommun: Ludvika

 

Korta fakta om jobbet

Omfattning:
Heltid

Varaktighet:
6 månader eller längre

Anställningsform:
Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Kvalifikationer

Om jobbet

Svan Care har i över 20 år arbetat med lösningar för människor som av olika anledningar behöver hjälpmedel för att kunna utföra det som de flesta av oss ser som en självklarhet. Vi utvecklar de bästa lösningarna för tillgängliga badrum och kök för människor som behöver genomtänkta hjälpmedel i sin vardag. All forskning, utveckling och tillverkning gör vi själva i vår produktionsanläggning och huvudkontor i Ludvika, i nära kontakt med de som vet vad som behövs – användarna. Det tycker vi är vardagsnära och den bästa lösningen.

Svan Care ingår i den börsnoterade koncernen AddLife med huvudkontor i Stockholm. Tillsammans med koncernsyskon i Sverige, Norge, Finland och Danmark utgör vi ett affärsområde inom Homecare där vi genom nära samarbete erbjuder ett brett produktsortiment för bostadsanpassning och hjälpmedel i Europa.

Vi söker en inköpskoordinator

Uppdraget

Tjänsten är till en början ett vikariat för en föräldraledighet till mars 2026. För rätt person finns stora möjligheter till en tillsvidareanställning i enlighet med vår ökade tillväxt.

Vi erbjuder dig en spännande roll som inköpskoordinator med stationering i Ludvika. Hos oss så ansvarar du för att hantera företagets inköp enligt verksamhetens behov, analysera och följa upp, samt skapa goda relationer med våra leverantörer. Vidare hanteras fakturor som är kopplade till inköpsprocessen. Du blir en starkt bidragande faktor till ett effektivt flöde i vår produktion. Resor kan förekomma i mindre utsträckning.

Vem är du?

Som person är du noggrann, strukturerad och kommunikativ, samt trivs med att bygga och underhålla relationer, både inom organisationen och med externa partners. Du är självgående och tar eget ansvar och driver ditt arbete framåt. Du har god samarbetsförmåga och ett affärsmässigt förhållningssätt. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av inköpsflöde eller likvärdiga administrativa uppgifter som kan anses relevanta. Du behöver kunna flytande svenska och engelska i både i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Erfarenhet av arbete i affärssystem är meriterande.

Vi erbjuder

En familjär, spännande och innovativ arbetsmiljö inom en växande sektor med möjlighet att vara en del av ett dedikerat och erfaret team. Om du är redo att driva Svancare till nästa nivå i vår tillväxtplan och bli en nyckelspelare inom hjälpmedelsbranschen, så bli en del av oss. Placeringsort är vid kontoret i Ludvika. Tjänsten omfattar heltid och innebär resor, B-körkort är ett krav.

Ansökan

För mer information om tjänsten vänligen kontakta Inköps- & Kvalitetschef, Andreas Holmqvist tel. 070-537 15 37. Urval sker löpande så mejla ansökan snarast till andreas.holmqvist@svancare.se Märk ansökan ”Inköp Svancare”.

Om anställningen
Lön
Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Var ligger arbetsplatsen?
Alvägen 1
771 41 Ludvika